De aandacht voor kunst en cultuur in het publieke bestel wordt ernstig bedreigd. Dat stellen de initiatiefnemers van Omroep C vandaag vast. Dit wordt ondermeer veroorzaakt door de mogelijke toetreding van PowNed (GeenStijl) en Wakker Nederland, beiden onderdeel van de Telegraaf Mediagroep, in combinatie met de groei van ouderenomroep MAX en mogelijke continuering van Llink.
“Toetreding van Omroep C is de enige sleutel om de hoeveelheid en het niveau van kunst en cultuur bij de publieke omroep in de toekomst te waarborgen en te versterken”, aldus Ad ’s-Gravesande, een van de initiatiefnemers van C.
Omroep C heeft inmiddels 20.000 leden. Er zijn nog vijf weken om de benodigde 50.000 leden te behalen. Ambassadeurs als Jeroen Krabbé, Halina Reijn, Janine Jansen, Erwin Olaf en Johanna ter Steege vragen publiekelijk aandacht voor Omroep C.
Culturele instellingen melden zich massaal om de ledenwerving te ondersteunen.
Komende weken voeren 1500 boekhandels actie door middel van een speciale Omroep C-campagne, in samenwerking met de Boekenbon. Nieuwe leden krijgen een boekenbon ter waarde van 10 euro bij inschrijving. De Nederlandse boekhandel vraagt voor deze actie extra aandacht door middel van flyers en posters.
Meer informatie: www.omroepc.nl
Lees ook:Jeroen Krabbé werft leden voor Omroep C
Lees ook:Omroep C niet in het publieke bestel
Lees ook:Kunstomroep C in zee met Het Gesprek
Lees ook:Cultuursector gaat zichzelf profileren
Lees ook:Een week lang TA op tv
Haha en geenstijl krijgt in 24 uur 10 000 leden die gewoon een deel van hun hard verdiende centjes vrijwillig afstaan.
Stand your ground!
En waarvoor… zucht.
Waarvoor? Vraag dat maar aan je oma als ze tenminste nog een eigen mening heeft.
De mijne komt niet meer buiten en is een wildvreemde in haar eigen land.
De mijne is dood, dus laten we het daar vooral niet over hebben…
excuses!