Cultuursector gaat zichzelf profileren

Ruim twintig culturele instellingen in Nederland hebben zich verenigd om kunst en cultuur breder onder de aandacht te brengen. Via een website (www.zetcultuuropdekaart.nl) en een campagne op diverse festivals komende zomer willen ze laten zien dat kunst en cultuur niet weg te denken zijn. ”Het inspireert en geeft het leven kleur”, aldus de samenwerkende organisaties dinsdag. Met de website en de campagne willen de instellingen waarschuwen voor bezuinigingen op de cultuursector. ”Het is een vergissing te denken dat alleen de elite wordt getroffen als er bespaard wordt op het kunst- en cultuurbudget”, aldus woordvoerder Ad ‘s-Gravesande. ”De reikwijdte van de culturele sector wordt door de politiek structureel onderschat.” De campagne is opgezet onder de noemer Kunst & Cultuur 2010. Instellingen die meedoen zijn onder meer de Nederlandse Museumvereniging, Theater Instituut Nederland, Muziek Centrum Nederland en het Nederlands Architectuurinstituut. (ANP)

Lees ook:Nieuwe omroepen bedreiging voor kunst en cultuur op TV
Lees ook:Jeroen Krabbé werft leden voor Omroep C
Lees ook:Omroep C niet in het publieke bestel
Lees ook:Directeur ATKA geeft visie op cultuurlandschap
Lees ook:Culturele kieswijzer in Eindhoven

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>